Miljön på ditt företag ska välkomna både kunder och anställda

Meritum arbetar med respekt för våra kunders ”kunder” och anställda. De ska känna sig välkomna och uppleva en fräsch och ren miljö när de besöker företaget. Därför satsar vi ständigt på utveckling. Inte bara på kvalitativ städning där miljöerna upplevs rena och fräscha utan även att det utförs på ett miljövänligt sätt. Att våra städerskor upplevs välkomnade och smälter in som en del av arbetsplatsen. Meritum tillför glädje på flera plan men också trygghet och gott samvete i det faktum att våra städerskor har bra arbetsvillkor och rätt löner.

Meritum jobbar för att öka förtroendet för städbranschen

Ökad medvetenhet och växande bransch har gjort städbranschen mer otydlig och diffus. Städbranschen är en bransch där det tyvärr förekommer fusk och felaktigheter, vilket är ett konkurrensproblem för alla seriösa företag. För att medarbetare i städbranschen ska kunna lyfta avtalsenliga löner och få avtalsenlig semester mm krävs att allmänheten uppmärksammas mer på värdet av att gynna företag som betalar skatt och arbetar för att höja statusen för alla de kvinnor som arbetar i branschen.

Meritum kämpar för en ren, ärlig och vit bransch. Merituns kunder gör det möjligt för Meritum att jobba kvalitativt för att upprätthålla förtroendet för städbranschen.